GPSų ir el. tacheometrų trūkumų/privalumai

Visa, kas susiję su matavimo prietaisais - totalinėmis stotimis, GPS imtuvais ir pan.

Re: GPSų ir el. tacheometrų trūkumų/privalumai

Ka: » 23 Bir 2009, 18:15

Ateityje jei sumanysiu keisti BMW, tai keisiu į MB = Leica ;)
Su pagarba, Ka:
Vartotojo avataras
Veteranas
 
Pranešimai: 413
Užsiregistravo: 02 Bir 2009, 22:59
Miestas: Vilnius

Re: GPSų ir el. tacheometrų trūkumų/privalumai

Ka: » 18 Lie 2009, 03:35

Dvi mintys:
1. Visi instrumentai turi vieną bendrą trūkumą - jie brangūs.
2. Žinomi GPS'ų gamintojai mažiną pagrindinį trūkumą - kainą ir kelia techninius parametrus - privalumus, kad šiandien lygiuotųsi į ką? Atspėjot - Javad GNSS ;)
Su pagarba, Ka:
Vartotojo avataras
Veteranas
 
Pranešimai: 413
Užsiregistravo: 02 Bir 2009, 22:59
Miestas: Vilnius

Re: GPSų ir el. tacheometrų trūkumų/privalumai

TomasGPS » 18 Lie 2009, 08:58

Tikrai neatspėjau. O kodėl turi lygiuotis į Javad?
Nu neatrodo, kad jis būtų pigus...
Leica tik tai Leica ir nieko daugiau ....
Vartotojo avataras
Veteranas
 
Pranešimai: 535
Užsiregistravo: 14 Geg 2009, 13:14
Miestas: Mančesteris

Re: GPSų ir el. tacheometrų trūkumų/privalumai

Ka: » 19 Lie 2009, 04:48

Nenoriu pasakyti, kad turi lygiuotis, sakau kas vyksta, kokias matau tendencijas šiandien.
Per trumpą laiką žinomų markių imtuvų kainos nusileido, priartėjo prie Javad'o ir vejasi su techniniais parametrais.
Nėra pigių gerų daiktų.
Ar aš klystu?
Su pagarba, Ka:
Vartotojo avataras
Veteranas
 
Pranešimai: 413
Užsiregistravo: 02 Bir 2009, 22:59
Miestas: Vilnius

Re: GPSų ir el. tacheometrų trūkumų/privalumai

TomasGPS » 19 Lie 2009, 08:57

Kad nėra pigių gerų dalykų tas tiesa. Tačiau negaliu pasakyti kad visi lygiuojasi į Javad.
Kiekvienas eina savo keliu. Poreikis nustato paklausą. O jei atsiras nauja palydovų sistema - visi ją privalės įdiegti... Tad nelabai čia į ką pasilygiuosi.
Leica tik tai Leica ir nieko daugiau ....
Vartotojo avataras
Veteranas
 
Pranešimai: 535
Užsiregistravo: 14 Geg 2009, 13:14
Miestas: Mančesteris

Re: GPSų ir el. tacheometrų trūkumų/privalumai

Ka: » 20 Lie 2009, 19:05

Gerai Tomai įkalbėjai, netinka žodis "lygiuojasi" ir tegu visi eina savo keliu, aš už tai ;)
Dėl naujų GNSS sistemų, tai visos prognozės sako, kad Žemėje, bent mūsų epochoje, pagrindinės bus keturios GNSS sistemos: GPS, GLONASS, Galileo ir Compass/Beidou (Kinija). Pirmų trijų sistemų palydovus mes jau matome savo kaupiklio ekrane, o Kiniečius su naujos kartos imtuvu Javad seka nuo 2007 rugsėjo.
Su pagarba, Ka:
Vartotojo avataras
Veteranas
 
Pranešimai: 413
Užsiregistravo: 02 Bir 2009, 22:59
Miestas: Vilnius

Re: GPSų ir el. tacheometrų trūkumų/privalumai

TomasGPS » 21 Lie 2009, 08:43

Taip geriau skamba :)
Tik klausimas: ar duos skirtumą mums tas COMPASS Lietuvoje?
Vienur rašo kad jis čia neveiks, kiti rašo kitaip:

http://www.sinodefence.com rašė:The CNSS will provide two types of services: a free service for civilian users with positioning accuracy of within 10 metres, velocity accuracy of within 0.2 m/s and timing accuracy of within 50 nanoseconds; as well as a licensed service with higher accuracy for authorised and military users only. Initially the system will initially cover China and its neighbouring countries only, but will eventually extend into a global navigation satellite system.


http://www.sinodefence.com/space/spacecraft/beidou2.asp


http://en.wikipedia.org rašė:The new system will be a constellation of 35 satellites, which include 5 geostationary orbit (GEO) satellites and 30 medium Earth orbit (MEO) satellites, that will offer complete coverage of the globe. The ranging signals are based on the CDMA principle and have complex structure typical to Galileo or modernized GPS. Similarly to the other GNSS, there will be two levels of positioning service: open and restricted (military). The public service shall be available globally to general users. When all the currently planned GNSS systems are deployed, the users will benefit from the use of a total constellation of 75+ satellites, which will significantly improve all the aspects of positioning, especially availability of the signals in so-called “urban canyons” [2].


http://en.wikipedia.org/wiki/COMPASS_navigation_system


http://gnss.servolux.nl rašė:The new system will be a constellation of 35 satellites, which include 5 geostationary orbit (GEO) satellites and 30 medium Earth orbit (MEO) satellites, that will offer complete coverage of the globe. COMPASS will offer 10 services. Five free open services, and five restricted authorized services. These services will be centered at eight (!!) different carrier frequencies.


http://gnss.servolux.nl/compass_overview.html
Leica tik tai Leica ir nieko daugiau ....
Vartotojo avataras
Veteranas
 
Pranešimai: 535
Užsiregistravo: 14 Geg 2009, 13:14
Miestas: Mančesteris

Re: GPSų ir el. tacheometrų trūkumų/privalumai

Ka: » 21 Lie 2009, 13:18

Manau pirma pačios GNSS sistemos tegul tarpusavyje susitaria ir susiderina. Tada imtuvų gamintojui reikės jas suderinti ir tik tuomet visų GNSS sistemų naudojimas turės duoti naudos. Bet tai ne iš lengvųjų uždavinių, turėsime palaukti.
Užtenka paimti dvi sistemas GPS + GLONASS ir tai jau vargas, nes... "The reason is that the receiver bias depends on the satellite signal frequency. All GPS satellites transmit on the same frequency so they all create the same receiver bias. GLONASS satellites transmit on different frequencies so each GLONASS satellite generates a different receiver bias." http://javad.com/jgnss/products/options/gclb.html
Su pagarba, Ka:
Vartotojo avataras
Veteranas
 
Pranešimai: 413
Užsiregistravo: 02 Bir 2009, 22:59
Miestas: Vilnius

Re: GPSų ir el. tacheometrų trūkumų/privalumai

TomasGPS » 21 Lie 2009, 13:54

Man įdomus vienas aspektas iš gamintojų. Javad jau pagamino GLONASS imtuvą senai, pačioj testavimo fazėje. Tas pats analogiškai su GALILEO ir COMPASS...
Testavimo metu ar nekeičia kokių nors modulių, dažnių ir t.t.?? Tuom pačiu pirmieji nusipirkę tuos prietaisus paprasčiausiai gauna nepilnai funkcionuojančią sistemą... Ar taip nebūna su tais gamintojais, kurie PIRMIEJI išleidžia imtuvus su sistema kuri yra testavimo fazėje?
Leica tik tai Leica ir nieko daugiau ....
Vartotojo avataras
Veteranas
 
Pranešimai: 535
Užsiregistravo: 14 Geg 2009, 13:14
Miestas: Mančesteris

Re: GPSų ir el. tacheometrų trūkumų/privalumai

Ka: » 21 Lie 2009, 15:49

TomasGPS rašė:Javad jau pagamino GLONASS imtuvą senai, pačioj testavimo fazėje...
kad seniai, tai visiškai sutinku, "...in October of 1989, Javad was at a Royal Institute of Navigation conference in London where he was approached by a group of Russian scientists from the Institute of Space Device Engineering. Based on technical articles the Russians had seen about the Ashtech reputation for high precision, the Russians wanted to talk to Ashtech about building a combined GPS/GLONASS receiver. Javad began traveling to Moscow and soon had 120 Russian scientists on the payroll."
Priežastis paprasta - rusai matė kaip sėkmingai vystosi Trimble biznis su GPS sistema. GLONASS sistema tuo metu dar buvo l. geram stovy, todėl kreipėsi į Ashtech, kurios 51% akcijų tuo metu priklausė SAGEM (France). Manau sunku būtų rasti labiau patyrusią projektuotojų komanda taip gerai žinančia GLONASS'us. Turėjau garbės asmeniškai pasikalbėti su tais pačiais rusų mokslininkais, kurie su Javad'u dirba nuo 1989 metų. Beje vienas jų turi lietuviškų šaknų, Viktoras Juodis, kuris studijavo Maskvoje kartu su mūsų gerb. prof. Petru Petroškevičiumi. Iš kitos pusės GLONASS'o mokslininkai labai artimai bendrauja su Javad'u ir manau dalinasi informacija.
Bet ką turite omeny "testavimo fazėje" tai nelabai suprantu? Nes GLONASS'ai seniai yra ne testavimo fazėje ir šiuo metu vyksta pats greičiausias ir kas įdomiausia sėkmingas, be sutrikinimų, visos sistemos modernizavimas. Šiandien turime 18 palydovų, rugsėjį ir gruodį dar po 3 pakels, bus pilna 24 sistemą, mažo to keičiama moduliacija ir t.t. Paprastai tariant Putinas liepė ir davė kiek reikia lėšų ;)
TomasGPS rašė:Testavimo metu ar nekeičia kokių nors modulių, dažnių ir t.t.?? Tuom pačiu pirmieji nusipirkę tuos prietaisus paprasčiausiai gauna nepilnai funkcionuojančią sistemą... Ar taip nebūna su tais gamintojais, kurie PIRMIEJI išleidžia imtuvus su sistema kuri yra testavimo fazėje?
Manau būna, bet nevisai taip. Javad'as iš to labai gerai pasimokė, nes kai 2005 m sukūrė 72 channels GeNiuSS™ chip'ą su GPS (L1-CA, L1-P, L2-CA, L2-P, L2C, L5), GLONASS (L1-CA, L1-P, L2-CA, L2-P) and all Galileo signals (L1, E5, E6) ir ne už ilgo buvo paskelbta, kad Galileo visiškai pakeitė signalo struktūrą, tai jį galėjo išmesti (jei neklystu, tą chip'ą toliau tobulina topcon'as). To pasimokęs, Javad'as iš esmės pradėjo kurti naują, kuris "...new 216-channel chip capable of tracking all Galileo signals (even if they change it again!)" Interviu: http://sc.gpsworld.com/gpssc/Expert+Adv ... 0Precision
Pionieriams nelengva, bet jie žino tai, ko nežino einantys iš paskos, todėl ankščiau patobulina, ištaiso klaidas.
Visa esmė - chip'as, tiksliau jame užrašyta matematika, kuria šiuo metu jau galima atnaujinti - perrašyti.
Su pagarba, Ka:
Vartotojo avataras
Veteranas
 
Pranešimai: 413
Užsiregistravo: 02 Bir 2009, 22:59
Miestas: Vilnius

AnkstesnisKitas

Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 20 svečių